دیروز بالاخره و پس از مدتها انتظار آیفون 6 به دنیا معرفی شد. این هوشمند در دو سایز 4.7 اینچی و 5.5 اینچی آماده شده است.

در مطلب زیر 10 تا از بهترین ویژگی‌های جدیدی را که به این هوشمند اضافه شده است خواهید شناخت:

صفحه نمایش رتینای اچ دی

1

صفحه نمایش اچ دی رتینا یک صفحه IPS فوق باریک است که دارای چگالی پیکسلی 326ppi بوده و گستردگی زوایای دید در آن بیشتر شده است.

آیفون 6 دارای صفحه نمایش 750×1334 پیکسلی است و برای اولین بار است که یک صفحه فول اچ دی برای یک دستگاه آیفونی (آیفون 6 پلاس) در نظر گرفته می‌شود.

در مقایسه با صفحات نمایش QHD قرار گرفته در برخی از هوشمندها، این صفحه چیز زیادی برای گفتن ندارد، اما اگر بخواهیم عقلانی حرف بزنیم، می‌دانیم که QHD هم برای چشمان غیر مسلح مثل فول اچ دی به نظر می‌رسد و در ضمن پردازش پیکسلها در کیفیت فول اچ دی به پردازنده معمولی‌تری نیاز دارد و نیاز نیست که پردازنده دارای مقدار زیادی قدرت باشد.

صفحه نمایش مستحکم شده با یون

2

آیا صفحه نمایش آیفون گوریلا گلس است؟ آیا طبق آنچه در شایعات شنیدیم سفایر است؟ نه ظاهرا پاسخ هیچکدام بوده، زیرا در ساخت این صفحه و برای حفاظت از آن از فن‌آوری ویژه‌ای با نام شیشه مستحکم شده با یون  استفاده شده است.

فعلا اطلاعات بیشتری از این فن‌آوری در دست نیست.

پردازشگر نسل دوم 64 بیتی

3

در حالی که 64 بیت هنوز در دنیای اندروید جایگاه خود را بدرستی پیدا نکرده است، اپل پردازنده A7 خود را به پردازنده A8 با فرایند ساخت 20 نانومتری ارتقا داده است.

اپل مدعی است که این پردازنده در دراز مدت بهتر عمل خواهد کرد.

بازی‌ها و برنامه‌های سه بعدی و متال

Untitled

اپل در یک حرکت کاملا شگفت آور از Metal API پرده‌برداری کرد. استیو جابز در زمینه بازی‌ها هیچوقت خوب عمل نکرد و از آنجایی که در حال حاضر اپ استور پر شده است از بازی‌های خوب موبایلی، پس بهتر است دستگاه گیرنده هم برای اجرای این بازی‌ها آماده شود.

پردازنده کمکی M8

4

چیپ سلامت M8، در دستگاه‌های جدید ارتقا یافته و توانایی اندازه گیری مسافت و ارتفاع را داشته و می‌تواند بین دویدن و دوچرخه سواری تمیز قائل شود.

در ضمن برنامه Nike + می‌تواند ارتفاع نسبی در صعود را با کمک فشار سنج بدست آورد.

باتری بهتر

5

یکی از نقطه ضعف‌های‌ آیفون که باعث شده بود سامسونگ از آن استفاده کرده و برتری خود را با هوشمندهایش ثابت کند، باتری ضعیف این دستگاه بود.

در آخر، اپل برای آیفون 6 و آیفون 6 پلاس باتری در نظر گرفته که قول 14 ساعت مکالمه در شبکه 3G روی آیفون 6 و 24 ساعت مکالمه روی آیفون 6 پلاس را داده است.

وای فای سه برابر سریعتر

6

دو آیفون جدید، از 802.11ac پشتیبانی می‌کنند، وای فای فوق سریع که اپل ادعا می‌کند می‌تواند تا سه برابر سریعتر باشد.

دوربین 8 مگاپیکسلی  True Tone Flash با سنسور 1.5 Micron پیکسل

7

دوربین جدید با فلش ترو تون، عکسهای طبیعی‌تری می‌اندازد و وجود ویژگی Focus Pixels، فوکوس خودکار حالت یاب سریعتر انجام می‌شود. اپرچر، f/2.2 ،iSight و عکس‌های پانورامای 43 مگاپیکسلی، از دیگر توانایی‌های این دوربین هستند.

هر دو آیفون جدید مجهز به لرزش‌گیر هستند اما نسخه پلاس از مدل اپتیکال استفاده می‌کند و آی‌فون 6 از لرزش‌گیر دیجیالی! این دوربین توانایی فیلم برداری فول اچ دی با سرعت 30 تا 60 فریم بر ثانیه دارد و می‌تواند ویدئوی اسلو موشن با ضبط 240 فریم بر ثلانیه بگیرد. با وجود ویژگی‌های Cinematic Video Stabilisation و Focus Pixels هم توانایی فوکوس خودکار مداوم برای دوربین وجود دارد.

دوربین جلوی سلفی

8

دوربین Facetime HD جلویی که برای گرفتن عکسهای سلفی مناسب است. ویژگی جالبتر این دوربین انداختن عکسهای سلفی پشت سر هم است.

iOS 8

9

گل سر سبد ویژگی‌های موجود در آیفون 6 سیستم عامل iOS 8 است. این نسخه جدید کلی ویژگی جدید هم به همراه خواهد داشت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: